viernes, 25 de noviembre de 2011

Temples Ankor - Dia 3

Per canviar una mica avui no matinem i tenim ganes de fer una ruta una mica diferent a la dels temples...per tal de visitar dos dels mes antics. A les 9 del mati en Buntha ens passa a recollir per tal de portar-nos a veure els temples per una ruta mes rural.
De cami als temples visitem un parell de pobles, el paissatge es espectacular i la gent magica. Et regalen somriures durant tot el dia....i sense tenir res t'ho donen tot.
Visitem el grup de Roulous que diuen dos temples mes antics i construits amb tecniques diferents a la resta.
En el primer visitem un orfanat que hi ha al costat on ensenyen els nens l´ofici de picar pedra i el de fer decoracions amb pell de vaca. Es una fundacio que es diu Little angels i a part de donar sostre i menjar als nens els ensenyen un ofici i els hi donen classes per les tardes.
Despres de un munt de sensacions continuem la nostra ruta per la selva....un paissatge tan bonic que ens va emocionar a les dues...Alla montades en aquell tuk tuk, amb aquell entorn tant espectacular...amb aquella gent tan amable...va ser un mati perfecte. Varem tambe visitar un mercat tipic d'ells on venen tots els seus productes de la terra i els pescats.
Varem visitar un altre orfanat portat per monjos budistes que subsisteixen amb l'ajuda de la gent que dona de manera voluntaria o diners o material per l' escola i els nens.
La calor seguia sent intensa i cap al migdia tornem al hotel.
La tarda la passem de relax passejant pel centre de Siem Reap i al vespre ens atrevim a probar un plat tipic de la zona...ens llencem a provar el cocodril, la serp i granotes a la brasa....mmmmmm Despres de observar una estona aquella carn decidim probar-la, i sorpresa la nostra, BONISIM!!!! varem disfrutar com dues nenes....qui ens ho hagues dit que era tan bona una carn tant atipica.
Al vespre anem a passejar una estona pel mercat nocturn amb la Irene, una madrileña que hem conegut que porta un any pel mon, ple de contrastos i colors.
Tambe coneixem en Leap, un guia turistic del temples d'Ankor, que havia sigut monjo budista i es un pou de sabiduria. Ens deixa embobades amb les histories que sap dels temples i de la cultura d'aquest maravellos pais.
En plena conversa recordem que hem de fer el check out de l´hotel i sortim corrents a fer-lo. Son les 23 hores....i al arribar al hotel ens diuen que s'han oblidat de reservar-nos el autobus que ens havia de portar l'endema al mati cap a Saigon....no vegis la gracia que ens fa, perque son 12 hores de viatge...nomes surt un autobus al dia...i si no agafem aquell bus no arribem a temps pel nostre vol de tornada a Hanoi...
Despres d'una estona discutin ens prometan que dema tindrem bus....al mati no tenim bus, i ens hem d'espavilar i despres d'un parell de trucades trobem un bus que ens torna cap a Saigon a l'hora correcta. Buffff quin patiment...